Tjuvlyssnat.se

Sitter och läser massa på Tjuvlyssnat.se .
En del är hur roliga som helst haha!

Det är alltså att vem som helst får skicka in vad de har hört folk prata om på stan, bussen, kön till kassan whatever.



En tjej och en kille ~20 går ut i solen för att fika vid gårdens bord och bänkar.
Tjejen (tuggandes på en smörgås): Du, vad är leverpastej gjort av egentligen?
Killen: Lever, såklart! Vad trodde du?
Tjejen: Jaha... nä jag trodde att det bara hette leverpastej, att det var ett namn liksom... Men vad är lever då?
Killen: Hehe, det är ju det där organet som vi har i oss, du vet, som renar kroppen när man druckit alkohol och så.
Tjejen (upprört): Är leverpastej gjort på människor?
Killen: Det här samtalet borde ha spelats in...


Kille ~23 (räcker fram 500-lapp): Tja, kan du växla den här till hundralappar?
Kassörskan ~20: Nej, tyvärr, jag har knappt nån växel alls... Men du kanske kan gå till McDonalds och växla?
Killen tar upp en Läkerol och lägger på disken.
Killen: Då tar jag den här.
Kassörskan: Gud vad taskigt.
Killen (triumferande): Life's a bitch.
Kassörskan mumlar och tar emot femhundringen.
Kassörskan: Det blir tio kronor. Då får du fyra hundralappar och nio tio-kronor tillbaka.
Killen: Men vad fan!
Kassörskan: Life's a bitch.


Fyra tjejer ~14, sitter och pratar om jobbiga saker hemma.
Tjej 1: Vår städerska är typ polack, så hon blir helt knäpp när man dyker upp hemma när hon städar!
Tjej 2: Vår är nog arab...hon säger typ "skae jeg lage matt åt deg?" när man kommer hem.
Tjej 3: Vi har typ ingen städerska, vi städar själva, det är helt störigt...


Flicka ~5: Pappa, är jag tjock?
Pappan (lätt fnissande): Nej du är inte tjock. Pappa är tjock... och mamma är tjock.
Flickan: Mamma är tjock... Tjocksmock!
Pappan (lätt oroligt): Neeej, mamma är INTE tjock...
Flickan: Mamma är tjocksmock!
Pappan (mycket nervöst): Här, ta lite mer Fanta!


Två tjejer ~16 sitter och pratar.
Tjej 1: Jag vill vara lika lång som du, det är så snyggt att vara lång.
Tjej 2 (ironiskt): Lär dig att gå bättre i klackskor då!
Tjej 1: Nej, men jag har en bättre idé! Jag ska börja spela basket.
Tjej 2 (fundersamt): Varför? Har du någonsin varit intresserad basket?
Tjej 1 (allvarligt): Nej, men man blir ju lång av basket!
Tjej 2: Varför tror du det nu då?
Tjej 1: Men har du inte sett hur långa alla basketspelare är?


Alltså gå in på den sidan, jag dör av skratt haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0